Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Otwarcie węzła przesiadkowego na pl.18 stycznia - 07.10.2015r.

Otwarcie węzła przesiadkowego na pl.18 stycznia - 07.10.2015r.
środa, 7 października 2015r.
W dniu dzisiejszym ( 07.10.2015r.) otwarto węzeł...

Otwarcie węzła przesiadkowego na pl.18 stycznia - 07.10.2015r.
W dniu dzisiejszym ( 07.10.2015r.) otwarto węzeł.
przesiadkowy na pl. 18 stycznia  - zadanie było realizowane w ramach projektu "BiT City".
Poniżej informacje na temat realizacji w/w zadania.
Zadanie 1: Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej od węzła Toruń Miasto (Pl. 18 Stycznia) do Al. Solidarności poprawiająca dostępność komunikacyjną Zespołu Staromiejskiego wpisanego na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO poprzez transport przyjazny środowisku
 oraz
Zadanie 6: Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP Toruń Miasto integrującego linię średnicową nr 1 oraz pozostały transport publiczny z Koleją Metropolitalną BiT-City
Zadania realizowane w ramach Projektu pn.: „Integracja systemu transportu miejskiego wraz  z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City”
 
Wykonawca : Budimex Budownictwo Sp. z o. o.
Wartość: 52 629 011,48 zł brutto
Wartość kosztów kwalifikowanych: 42 595 814,22 zł
Wartość dofinansowania (80%): 34 076 651,37 zł
Termin realizacji: 28.11.2013-30.09.2015
Zakres prac:
Celem zadania było polepszenie stanu technicznego tzw. linii średnicowej w Toruniu

Inwestycja dotyczyła trzech fragmentów torów:
● linii dwutorowej na odcinku od ul. Wały gen. Sikorskiego do ul. Międzymurze
● linii dwutorowej na odcinku od ul. Wysokiej do Pl. 18 Stycznia
● fragmentu torowiska na odcinku od Pl. 18 Stycznia do ul. Waryńskiego
Pierwsze odcinki wykonano w technologii niekonwencjonalnej bezpodsypkowej, natomiast trzeci odcinek
w technologii tradycyjnej.
    Zmodernizowano sieć trakcyjną na odcinku od Pl. Teatralnego do mostu kolejowego im. Ernesta Malinowskiego wraz z wymianą słupów na trakcyjno- oświetleniowe.
    Wymieniono nawierzchnie dróg i chodników.
    Przebudowano sieci podziemne.
    Odrestaurowano nawierzchnię pl. 18 Stycznia.
    Wybudowano węzeł przesiadkowy przy dworcu Toruń Miasto. Przystanki tramwajowe
z ul. Warszawskiej zostały dyslokowane w rejon mostu kolejowego oraz skomunikowane
z Pl. 18 Stycznia za pomocą kładki dla pieszych nad ul. Traugutta. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz z ciężkim bagażem powstały windy.
    Wybudowano ul. Gen. Skrzyńskiego wraz z parkingami, chodnikami i ścieżką rowerową.


 


Zadanie 1 – Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej od węzła Toruń Miasto (Pl. 18 Stycznia) do Al. Solidarności poprawiająca dostępność komunikacyjną Zespołu Staromiejskiego wpisanego na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO poprzez transport przyjazny środowisku.
Realizacja zadania 1 wpłynęła na poprawę stanu technicznego linii tramwajowej komunikującej dwa bieguny miasta: Bielany z osiedlem Na Skarpie. Dzięki temu po zakończeniu prac remontowych wzrosła średnia prędkość tramwajów. Zwiększył się także poziom bezpieczeństwa drogowego. Zastosowana technologia montażu szyn oraz zastosowane materiały znacznie ograniczyły hałas i drgania generowane przez tramwaje na przebudowanym odcinku. Jezdnie i chodniki zyskały nową nawierzchnię, powstały ścieżki rowerowe, a także zwiększyła się liczba miejsc parkingowych w okolicach Starówki.. Na Pl. Św. Katarzyny wybudowano przystanki typu wiedeńskiego, ułatwiające pasażerom wsiadanie do tramwajów. Przebudowano także przystanek na ul. Wały Gen. Sikorskiego wyposażając go min. w tablicę informacji pasażerskiej i wiatę przystankową.
Zadanie 6 – Budowa węzła przesiadkowego przy dworcu PKP Toruń Miasto integrującego linię średnicową nr 1 oraz pozostały transport publiczny z Koleją Metropolitalną BiT-City
Sprawny węzeł przesiadkowy ułatwi podróże wszystkim, którzy codziennie korzystają z różnych środków transportu zbiorowego, a tym samym przyczyni się do  poprawy komfortu i bezpieczeństwa komunikacji miejskiej. Pasażerowie będą mogli szybko przesiąść się z pociągu na tramwaj i dotrzeć do prawie każdego miejsca w mieście i odwrotnie. To właśnie stąd, w ramach projektu związanego
z koleją metropolitalną BiT-City będzie można wybrać się w krótszym czasie w podróż do Bydgoszczy komfortowym i szybkim pociągiem. Platformy przystanków tramwajowych zostały połączone z kładką dla pieszych, która prowadzi z dworca kolejowego za pomocą schodów oraz wind, aby nawet osoby
o ograniczonych możliwościach poruszania się mogły wygodnie i bezpiecznie zmieniać środek komunikacji.
W okolicach dworca powstały parkingi Park&Ride (ponad 50 miejsc parkingowych i 8 parkingów dla autokarów oraz Bike&Ride. Przygotowano także miejsce pod montaż stacji roweru miejskiego. Okolica dworca Toruń Miasto zyskała nowy wygląd. Odnowiono pomnik dedykowany poległym kolejarzom, wybudowano małą fontannę, zagospodarowano zieleń. Praktycznie wybudowana od podstaw ulica Gen. Skrzyńskiego (przed wojną ul. Zygmuntowska) połączyła pl. Pokoju Toruńskiego z pl. 18-stycznia. Na ulicy obok parkingów powstały chodniki i ścieżka rowerowa, postój taxi i przystanek autobusowy. Po przebudowie powstał trakt spacerowy łączący OM Chrobrego z Bulwarem Filadelfijskim.