Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Umowa na solarisy podpisana

Umowa na solarisy podpisana
piątek, 9 lutego 2018 r.
35 nowych autobusów komunikacji miejskiej pojawi się w tym roku na ulicach Torunia...


Umowa na solarisy podpisana
 
35 nowych autobusów komunikacji miejskiej pojawi się w tym roku na ulicach Torunia. 9 lutego 2018 r. Miejski Zakład Komunikacji  podpisał umowę na dostawę 21 pojazdów na olej napędowy.
 
- Komunikacyjne oblicze naszego miasta z roku na rok zmienia się na lepsze. Mamy nowe węzły przesiadkowe, nowe przystanki, nowe torowiska, doposażamy tabor i dalej będziemy to robić. Jakość podróżowania trzeba stale poprawiać, do czego niewątpliwie przyczyni się zakup nowych autobusów. Dziś podpisujemy umowę na dostawę 21 pojazdów, które miasto kupuje za pośrednictwem miejskiej spółki. Już za kilka miesięcy będą one wozić pasażerów. Planujemy też zakup 14 autobusów hybrydowych, a w następnych latach sześciu elektrycznychmówi prezydent Torunia Michał Zaleski.


 
Autobusy MZK w Toruniu obsługują 37 linii dziennych i trzy linie nocne. Długość linii autobusowych to 486 kilometrów. Codziennie na ulice wyjeżdża 120 wozów. Rocznie pokonują one ponad 10 milionów kilometrów. Obecnie spółka eksploatuje 142 autobusy: 5 marki Ursus, 48 marki Solaris, 38 marki Man, a pozostałe 51 to Jelcze). Ich średni wiek to ponad 11 lat. Dlatego spółka sukcesywnie doposaża swój tabor. Nowe pojazdy zastąpią te najbardziej wysłużone.
 
Przetarg na dostawę 21 autobusów napędzanych olejem napędowym ogłoszono 24 października 2017 r. Stanęły do niego dwie firmy: MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy za 25 235 910,00 zł brutto i SOLARIS Bus&Coach S.A. za 25 538 121,00 zł brutto.
 
Komisja przetargowa sprawdziła obydwie oferty pod względem formalnym i merytorycznym, po czym uznała, że korzystniejsza jest propozycja SOLARISA, która, chociaż droższa,  zakłada dostarczenie pojazdów o lepszych parametrach technicznych, np. zewnętrznym i wewnętrznym oświetleniu enegrooszczędnym (LED) oraz o mniejszej emisji zanieczyszczeń.
 
9 lutego 2018 r. podpisano umowę na dostawę pojazdów. Ze strony MZK jej sygnatariuszem był Prezes Zarządu MZK w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki i jego zastępca ds. eksploatacyjno-technicznych Piotr Rama, a ze strony Solaris Bus&Coach S.A. – Wiesław Cieśla, Pełnomocnik Prezesa Zarządu ds. Kluczowych Klientów. 




 
Dostawy autobusów do Torunia odbędą się w trzech partiach (po 7 sztuk): pierwsza do 31 października, druga do 10 listopada, a trzecia do 20 listopada 2018 r. Warto wspomnieć, że jest to największy w historii toruńskiego MZK jednorazowy zakup autobusów sfinansowany przez miasto.
 
- Nowe wozy będą niskopodłogowe, klasy MAXI, 12-metrowe, z silnikami spełniającymi wymagania normy minimum EURO 6. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone m.in. w automaty do sprzedaży biletów, monitoring, gniazda USB, WiFi, system informacji pasażerskiejwylicza prezes MZK w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki.
 
- Autobusy, które dostarczymy do Torunia, będą najnowszym produktem naszej firmy z kategorii zasilanych olejem napędowym. Jestem przekonany, że pasażerowie będą z nich zadowoleni – dodaje Wiesław Cieśla, Pełnomocnik Prezesa Zarządu ds. Kluczowych Klientów.
 
Przy okazji podpisania umowy przed CKK Jordanki można było obejrzeć nowego solarisa – podobnego do tych, które już jesienią będą wozić pasażerów toruńskiej komunikacji miejskiej.




 
To nie koniec autobusowych zakupów w MZK. Trwa postępowanie przetargowe na dostawę kolejnych 14 pojazdów, tym razem hybrydowych oraz pojazdu pogotowia technicznego. Do przetargu stanęła jedna firma – MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy z ofertą wynoszącą 24 802 212,00 zł brutto. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu BiT City II. Autobusy będą klasy MAXI (ok..12-metrowe) wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, USB. Będą niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
 
W następnych latach planowany jest zakup sześciu autobusów elektrycznych.

Prezentacja nt. zakupu nowych autobusów na olej napędowy