Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Jeszcze raz o nowej linii tramwajowej na Jar

Jeszcze raz o nowej linii tramwajowej na Jar

poniedziałek, 8 października 2018 r.
Oficjalne oddanie do użytku Szosy Chełmińskiej, które miało miejsce 8 października 2018 r...

Jeszcze raz o nowej linii tramwajowej na Jar

Oficjalne oddanie do użytku Szosy Chełmińskiej, które miało miejsce 8 października 2018 r., było kolejną okazją, by torunianie mogli się dowiedzieć, jak będzie przebiegała i jak będzie realizowana budowa nowej linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar. 

Podczas otwarcia nowo przebudowanego odcinka Szosy Chełmińskiej, u zbiegu tejże i ul. św. Józefa, torunianie mogli obejrzeć wizualizacje przebiegu nowej trasy tramwajowej przygotowane przez Miejski Zakład Komunikacji oraz uzyskać wszelkie informacje o inwestycji.

Budowa nowej linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar jest główną częścią projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”. Tramwaj pojedzie z centrum Szosą Chełmińską, skręci w Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do nawrotu w ul. Strobanda.

Pierwszy etap budowy nowej linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar – wbudowanie torowiskw przejazdach drogowych na skrzyżowaniach Szosa Chełmińska – Żwirki i Wigury oraz Szosa Chełmińska – Długa – jest już za nami. Prace ruszyły 12 lipca br. Rozpoczęto od robót ziemnych w obrębie pasów rozdziału ulic na skrzyżowaniu Szosy Chełmińskiej i ul. Długiej. Następnie przystąpiono do wykonywania instalacji odwodnienia torowiska w ul. Długiej. 16 lipca uruchomiono tymczasową organizację ruchu na czas prac torowych. Była ona skoordynowana z nową organizacją ruchu wprowadzoną  równocześnie przez firmę Skanska, która rozbudowywała Szosę Chełmińską na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg.

Od tego momentu roboty MZK ruszyły pełną parą - zakładanie fundamentów słupów trakcyjnych, korytowanie, układanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem, układanie podbudowy z tłucznia, zagęszczanie koryta i drenowanie torowiska, a następnie układanie płyt torowych i szyn.
Prace, które prowadziła firma Progreg InfraCity, zakończyły się w terminie. Ich koszt to niespełna 3,5 mln zł brutto. 16 sierpnia teren przekazano ponownie firmie Skanska, która kontynuowała swoje prace drogowe.

Obecnie trwają prace projektowe dla pozostałych odcinków linii tramwajowej na tzw. osiedle Jar. Po ich zakończeniu i uzyskaniu decyzji administracyjnych zezwalających na prowadzenie robót rozpocznie się procedura przetargowa.