Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Frezowanie i rozbiórki

Frezowanie i rozbiórki
wtorek, 17 grudnia 2019 r.

Drugi etap budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego w al. św. Jana Pawła II trwa od 12 grudnia br....
Frezowanie i rozbiórki
 

Drugi etap budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego w al. św. Jana Pawła II trwa od 12 grudnia br. Co nas czeka w najbliższym czasie w związku z remontem?

 

Ze względu na szeroki zakres prowadzonych prac realizowana w centrum Torunia inwestycja została podzielona na etapy. Obecnie realizowany jest etap II, który obejmuje budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego  w al. św. Jana Pawła II. Wiąże się to z m.in. z budową nowego torowiska tramwajowego, wymianą sieci trakcyjnych, przebudową jezdni, ścieżek rowerowych, chodników, a także budową. zielonego zintegrowanego  przystanku. W zakres obecnego etapu robót wchodzi także wiele prac związanych z infrastrukturą  zlokalizowaną pod ziemią, tj. wodociągową, kanalizacyjną, elektryczną, a także wszystkie „niezaplanowane” działania  obejmujące np. inwentaryzację napotkanych obiektów historycznych.
Prace na al. św. Jana Pawła II podzielono na dwa podetapy. Pierwszy, realizowany obecnie na jezdni zachodniej, planuje się zakończyć na przełomie kwietnia i maja 2020 r. Następnie prace przeniosą się na jezdnię wschodnią, gdzie potrwają do października 2020 r. Równolegle z nimi będą prowadzone roboty na pl. Niepodległości.

Aktualnie na budowie trwają prace przygotowawcze, które obejmują jezdnię zachodnią - od strony Bydgoskiego Przedmieścia. W pierwszej kolejności wykonawcy zajmują się rozbiórką starej nawierzchni, aby móc zastąpić ją nową infrastrukturą.

- Konieczne jest sfrezowanie starej nawierzchni bitumicznej oraz usunięcie starego torowiska. Kolejnym etapem będą roboty związane z uzbrojeniem infrastruktury podziemnej, takie jak budowa nowej kanalizacji deszczowej, roboty teletechniczne i elektroenergetyczne oraz budowa nowej linii wodociągowejtłumaczy kierownik robót Wojciech Kulpiński. – Następnie będziemy wykonywali odkrywki, które należy zrobić przed położeniem fundamentów pod słupy trakcyjne, a w dalszej kolejności przejdziemy do robót konstrukcyjnych, takich jak wzmocnienie podłoża.
 

Obecnie ruch drogowy odbywa się po jezdni od strony starówki. Jezdnia od strony Bydgoskiego Przedmieścia jest zamknięta. Służby drogowe cały czas analizują organizację ruchu, by dostosować ją do zachowań i potrzeb kierowców oraz pieszych. Wprowadzane jest np. dodatkowe oznakowanie i ulepszane dojścia dla pieszych.

Po zakończeniu pierwszego podetapu prac prowadzonych po stronie starówki ruch drogowy zostanie przeniesiony na część zachodnią - od strony Bydgoskiego Przedmieścia.