Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Smarownice przed każdym łukiem

Smarownice przed każdym łukiem
środa, 1 kwietnia 2020 r.

Pogoda sprzyja pracom na al. św. Jana Pawła II. Częściowo gotowa jest już podbudowa....

Smarownice przed każdym łukiem

Pogoda sprzyja pracom na al. św. Jana Pawła II. Częściowo gotowa jest już podbudowa bitumiczna i płyta podtorowa, trwa układanie chodników i montaż latarni.


- Pracujemy kilkutorowo, w różnych miejscach. I tak na przykład na odcinku od ul. Chopina do wysokości Wałów gen. Sikorskiego, łącznie z tarczą skrzyżowania na pl. Artylerii Polskiej, są już ułożone i pospawane szyny tramwajowe oraz rozjazdy. Obecnie trwa ich kotwienie, a następnie zrobimy tzw. podlew, dzięki czemu amortyzacja torów będzie lepsza – mówi kierownik budowy z firmy Balzola Wojciech Kulpiński.– Gotowa jest już płyta podtorowa na wysokości ul. Słowackiego, a na jezdni zachodniej, od ul. Kopernika do mostu drogowego, ułożyliśmy podbudowę bitumiczną. W tym miejscu, na okres dwóch – trzech tygodni, będzie zlokalizowany tymczasowy przystanek autobusowy w kierunku lewobrzeża.

Na odcinku od ul. Chopina do Mickiewicza wykonano podbudowę z kruszywa łamanego. Na niej spocznie podbudowa bitumiczna. Wylano już też asfalt w zatoce autobusowej a jezdni zachodniej, od strony Bydgoskiego Przedmieścia. Po tej samej stronie, od mostu do ul. Chopina, powstają chodniki, ścieżka rowerowa i opaska jezdni.

Z kolei na tarczy skrzyżowania ul. Chopina z al. św. Jana Pawła II trwa montaż smarownic. Będą one zainstalowane przed każdym z łuków torowych. Dzięki smarownicom podczas pokonywania zakrętów koła tramwajów będą toczyły się bez charakterystycznego pisku.

Na odcinku od ul. Chopina do Słowackiego trwają przygotowania do układania masy bitumicznej, a od Kopernika do skrzyżowania z ul. Kraszewskiego i Czerwona Droga w tym tygodniu będzie układany beton pod płytę podtorową. Trwa także montaż latarni i prace przy sieci trakcyjnej.

- Z powodu zagrożenia koronawirusem pracujemy w okrojonym składzie, ale intensywnie. Staramy się dotrzymać tempa robót tak, by w maju gotowy na przywrócenie ruchu tramwajowego był odcinek między ul. Chopina a Wały gen. Sikorskiego – dodaje Wojciech Kulpiński.