Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Umowa na dostawę nowych autobusów podpisana

Umowa na dostawę nowych autobusów podpisana
wtorek, 8 wrzesnia 2020 r.

Za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji miasto kupuje osiem fabrycznie ...

Umowa na dostawę nowych autobusów podpisana

Za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Komunikacji miasto kupuje osiem fabrycznie nowych miejskich autobusów zasilanych olejem napędowym. To kolejny krok w stronę wycofania z taboru najstarszych pojazdów, czyli wysłużonych jelczy. 8 września 2020 r. Miejski Zakład Komunikacji podpisał umowę na dostawę pojazdów z firmą Solaris.

- MZK sukcesywnie od lat odnawia flotę autobusową i tramwajową. Niedawno podpisaliśmy umowę na dostawę pięciu nowoczesnych, pięcioczłonowych tramwajów, a dziś – na zakup ośmiu  nowych autobusów zasilanych olejem napędowym- mówi prezes MZK w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki.

Przetarg na dostawę ośmiu fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym autobusów ogłoszono 17 marca 2020 r. Oferty otwarto28 maja 2020 r. Do przetargu stanęły cztery firmy: Solaris Bus&Coach z ofertą 10.437.288,00 zł brutto, EvoBus Polska sp. z o.o. z ofertą 13.792.728,00 zł brutto, Man Truck&Bus Polska sp. z o.o. z ofertą 11.680.080,00 zł brutto i Busimport Pl sp. z o.o. z ofertą 10.332.000,00 zł brutto.

Za najkorzystniejszą uznano ofertę Solaris Bus & Coach S.A. (10.437.288,00 zł brutto). Zadecydowały o tym względy techniczne, w tym przyszłe niższe koszty eksploatacji.  Dostawy planowane są w terminie 270 dni od daty podpisania umowy.

Ze strony MZK umowę podpisał Prezes Zarządu MZK w Toruniu sp. z o.o. Zbigniew Wyszogrodzki, zaś ze strony wykonawcy - Dyrektor Sprzedaży Region Północ Solaris Bus& Coach S.A. Adam Milewski.




-  Autobusy będą wyposażone w silniki spełniające najnowsze normy EURO 6, przystosowane dla osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, wyposażone zgodnie z toruńskim standardem, tj. między innymi wsystem cyfrowego monitoringu wizyjnego przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, WIFI, ładowarki USB oraz system detekcji i gaszenia pożaru komory silnika – wylicza prezes Wyszogrodzki.

- To kolejna dostawa na rynek polski i kolejna dostawa do Torunia. Od 15 lat Solaris jest liderem, jeśli chodzi o dostawy autobusów miejskich w kraju. Pozyskujemy bardzo dużo zamówień. Tutaj zaoferowaliśmy autobus najnowszej generacji, w Toruniu już w pewnym sensie znany, bo ponad 20 podobnych już tu jeździ, ale w stosunku do poprzedników ten będzie po pewnym liftingu, co będzie dla pasażerów miłą niespodzianką, jeśli chodzi o wygląd  - zapewnia Dyrektor Sprzedaży Region Północ Solaris Bus& Coach S.A. Adam Milewski. - W kwestii wyposażenia nowe wozy będą miały wszystko, co nowoczesne autobusy mieć powinny. A co do silnika, to trzeba tu wyjaśnić, że będzie to już czwarta generacja silnika spełniającego normę EURO 6, gdzie niektóre parametry norm emisji spalin spadły dziesięciokrotnie w stosunku do silników, które mają autobusy dostarczone do Torunia w 2018 roku.  



Warto tu przypomnieć, że od ponad roku po toruńskich ulicach jeździ 14 autobusów hybrydowych i 21 zasilanych olejem napędowym, a pod koniec lipca br. rozstrzygnięto przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych i wykonanie infrastruktury do ich ładowania. Nowe pojazdy dostarczy Solaris Bus & Coach S.A. za 16.730.091,00 zł brutto. Za zaprojektowanie oraz wybudowanie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych odpowiadać będzie konsorcjum firm Ekoenergetyka – Polska i Westa Building za kwotę 4.679.190.26 zł brutto. Na realizację zamówienia obaj wykonawcy mają 18 miesięcy. Podpisanie umowy nastąpi jesienią br., po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

MZK obecnie posiada w taborze 152 autobusy, w tym 18 jelczy (plus odrestaurowany pojazd tej marki, który tylko czasami wyjeżdża w kursy jako pojazd zabytkowy).  Zakup nowego taboru pozwoli na sukcesywne wycofywanie jelczy z dalszej eksploatacji.