Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Weryfikują sieci, zabezpieczają humus
Weryfikują sieci, zabezpieczają humus
Rozbiórki infrastruktury drogowej i porządkowanie terenu, zabezpieczanie cennych przyrodniczo warstw gleby ...
Weryfikują sieci, zabezpieczają humus
Rozbiórki infrastruktury drogowej i porządkowanie terenu, zabezpieczanie cennych przyrodniczo warstw gleby – tak obecnie przebiegają prace przygotowawcze do budowy nowej linii tramwajowej do tzw. osiedla Jar.
Prace przy budowie nowej linii tramwajowej ruszyły 12 października równolegle w pięciu punktach miasta.W pierwszym etapie objęły al. 700-lecia Torunia, ul. Długą (od ul. Szosa Chełmińska do ul. Mohna), ul. Polną (od przejazdu kolejowego w ul. Legionów do ul. Traktorowej), ul. Watzenrodego na dwóch odcinkach - od ul. Hubego do ul. Grasera oraz od ul. Grasera do ul. Strobanda). Na pętli autobusowej na skrzyżowaniu ulic Watzenrodego i Strobanda wykonano rozbiórkę nawierzchni bitumicznej. Wzdłuż ul. Polnej i Watzenrodego, na odcinku od Hubego do Strobanda, wykonano odhumusowanie terenu, czyli zdjęto wierzchnią warstwę ziemi urodzajnej. Taki zabieg stosuje się w celu zabezpieczenia cennych przyrodniczo warstw gleby.
- W przyszłym tygodniu na tych odcinkach rozpoczną się prace związane z zabezpieczeniem, przebudową i budową sieci elektrycznych i telekomunikacyjnych. Ponadto w rejonie skrzyżowania ul. Polnej i Traktorowej rozpocznie się usuwanie kolizji sieci gazowej – zapowiada Jan Brzycki, kierownik robót z ramienia firmy Intop Warszawa.
Nawierzchnię bitumiczną rozebrano także na ul. Długiej, na odcinku od Boboli do Mohna. Trwa tam weryfikacja istniejących sieci uzbrojenia podziemnego, a niebawem rozpoczną się prace branży wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i teletechnicznej. Na Szosie Chełmińskiej, od ul. Bema do Dekerta, trwa przygotowanie do rozbiórek obiektów kubaturowych. Weryfikowane są także istniejące sieci uzbrojenia podziemnego.
- Na początku listopada rozpocznie się tam usuwanie i zabezpieczanie humusu oraz przebudowa uzbrojenia podziemnego w zakresie branży wodno-kanalizacyjnej, gazowej i elektroenergetycznej – mówi Marek Fijałkowski, kierownik robót z firmy Balzola Polska.
Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Balzola Polska i Intop Warszawa. Koszt budowy to 190 mln zł.