Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

321 ruszył w trasę

321 ruszył w trasę
czwartek, 27 stycznia 2022 r.

Czwarty Swing z nowej dostawy właśnie wyruszył w trasę. Dziś (27.01.2022 r.) będzie woził ...

321 ruszył w trasę

Czwarty Swing z nowej dostawy właśnie wyruszył w trasę. Dziś (27.01.2022 r.) będzie woził pasażerów linii nr 2.

Nowy tramwaj typu Swing, tak jak poprzednie, został przywieziony do zajezdni na specjalnej lawecie w nocy z 24 na 25 stycznia 2022 r. Przeszedł przeglądy techniczne i może już kursować po toruńskich torowiskach. Ma numer boczny 321. Tak jak jego „koledzy” jest 30-metrowy, pięcioczłonowy, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, z całkowicie niską podłogą wyłożoną wykładziną antypoślizgową. Ma klimatyzację, monitoring wizyjny, komputer pokładowy i WiFi, biletomaty, system zapowiedzi głosowych i wizualnych przystanków, system zliczania pasażerów oraz monitory reklamowe.

Swingi z obecnej dostawy są podobne do tych, które jeżdżą po Toruniu od 2014 r., ale zastosowano w nich kilka nowszych rozwiązań. Tym, co je różni, jest większa liczba miejsc siedzących - ma ich 49 plus cztery rozkładane (w Swingach z 2014 r. jest 40 miejsc siedzących). Nowe mają bardziej wydajną klimatyzację przy zmniejszonym zużyciu energii. Zastosowano w nich także nowy rodzaj izolacji termiczno-dźwiękowej, dzięki czemu poprawił się komfort akustyczny i temperaturowy w pojeździe. Nowa izolacja jest ponadto lżejsza, co wpływa pozytywnie na mniejsze naciski tramwaju, a co za tym idzie - na mniejsze zużycie kół. Nowe Swingi mają czujniki dymu w przedziale pasażerskim, monitoring z funkcją obrazu w nocy, ruchomy, regulowany podłokietnik dla motorniczego, elektryczny regulowany podnóżek dla motorniczego oraz ładowarki USB dla pasażerów.

Piąty, ostatni już tramwaj w ramach podpisanej 21 lipca 2020 r.  umowy z bydgoską PESĄ, trafi do Torunia w lutym br.

Zakup nowych tramwajów jest realizowany w ramach projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu - BiT-City II", współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, zadanie „Zakup taboru tramwajowego niskopodłogowego”.