„Gruszka” na Chełmińskiej, sieć na Długiej
Betonują, układają sieci uzbrojenia podziemnego, podbudowy, chodniki i sieć trakcyjną - mimo niesprzyjającej aury na budowie nowej linii tramwajowej sporo się dzieje. Prace toczą się równocześnie w kilkunastu punktach Torunia.
Intensywne roboty prowadzone są w rejonie pl. NOT. Tam, od strony Szosy Chełmińskiej, trwają przygotowania do betonowania górnej płyty torowej w obrębie rozjazdów. Na Szosie Chełmińskiej w rejonie skrzyżowania z Grudziądzką pojawiła się tzw. „gruszka” z betonem, z którego powstaje dolna płyta torowa. Dalej, do ul. Dekerta, powstaje kanał dla sieci teletechnicznej i przebudowywana jest sieć gazowa.
W rejonie Liceum Akademickiego prowadzone są prace brukarskie, a na ul. Długiej ruszył montaż sieci trakcyjnej. Na rondzie Czadcy, na wylocie Wielkiego Rowu, układana jest podbudowa jezdni, jej obrzeża, chodniki i krawężniki.
Na Ugorach trwa przebudowa kanalizacji sanitarnej. Wzdłuż ul. Watzenrodego zakończono już główne prace przy całym torowisku. Obecnie trwają roboty porządkowe i przygotowania do urządzania zielonego torowiska. Na odcinku od Ugorów do ul. Hubego montowane są wysięgniki na trakcji. Gotowe jest już także rondo Strobanda, gdzie prowadzone są prace porządkowe pod urządzanie zieleni.
Sporo dzieje się na drugim etapie budowy, który biegnie od ronda Strobanda do nowej pętli, która powstanie przy ul. Heweliusza. Przypomnijmy, że ten etap inwestycji ruszył pod koniec ubiegłego roku, po pozyskaniu przez miasto dodatkowego dofinansowania. Tu przebudowano już kanał teletechniczny dla sieci światłowodowych, gotowe są fundamentu budynku technicznego, a obecnie powstają fundamenty pod słupy trakcyjne. Ponadto trwa budowa odwodnienia torowiska.