Montują trakcję, wylewają ławy
W kilkunastu punktach miasta trwają prace przy budowie nowej linii tramwajowej, która będzie przebiegała z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do nowej pętli przy ul. Heweliusza. Zawansowanie procentowe dla części A, czyli od przejazdu kolejowo-drogowo-tramwajowego na ul. Legionów do skrzyżowania ul. Watzenrodego z ul. Strobanda wynosi już 89%.
Zaawansowanie dla części B, czyli od pl. NOT (wraz ze skrzyżowaniem) do przejazdu kolejowo-drogowo-tramwajowego na ul. Legionów (z tym przejazdem) wynosi 82%, a dla części C, czyli od ronda Strobanda do nowej pętli, która powstaje przy ul. Heweliusza - 42 %.
Na pl. NOT ułożono już rozjazdy tramwajowe i udrożniono wyjazd z Szosy Chełmińskiej w Czerwoną Drogę. Na Szosie Chełmińskiej, na odcinku od Uniwersamu do Dekerta przebudowano sieci uzbrojenia podziemnego, wybudowano już torowisko, a obecnie powstaje tam jezdnia i chodniki.
Dzieje się także na skrzyżowania Szosy Chełmińskiej z ul. Bema i Podgórną, gdzie łączone są nowo wybudowane tory i przebudowywany jest układ drogowy. Przypomnijmy, że z tego powodu przejazd w relacji Bema/Podgórna na wprost jest zamknięty, a ruch pojazdów odbywa się tylko w relacji na wprost Szosą Chełmińską (północ - południe) i w prawo na wyjeździe z ul. Bema oraz Podgórnej.
Pojazdy jadące ul. Bema w kierunku Podgórnej oraz osiedla Wrzosy muszą skręcić w prawo w nowo wybudowaną al. 700-lecia Torunia i na wysokości ul. Dekerta zawrócić w kierunku północnym. Pojazdy jadące ulicą Podgórną w kierunku ul. Bema i centrum miasta muszą skręcić w prawo w Szosę Chełmińską i przed skrzyżowaniem z Trasą Prezydenta Raczkiewicza zawrócić w kierunku centrum, korzystając z tymczasowego przejazdu. Planuje się, że prace będą trwały ok. miesiąc.
Na skrzyżowaniu Szosy Chełmińskiej z Trasą Prezydenta Raczkiewicza torowisko jest już połączone. Na ul. Legionów, od ronda Czadcy do wjazdu do zajezdni autobusowej, ułożono podbudowę pod jezdnię i tory, i trwa układanie warstw bitumicznych.
Torowisko na środkowym odcinku nowej linii, od przejazdu kolejowo-tramwajowego na ul. Legionów do ronda Strobanda, jest już niemal gotowe. Do wykonania pozostały jeszcze jego zielone odcinki. Na peronach rusza montaż wiat i elementów małej architektury.
Wzdłuż ul. Legionów, Polnej i Ugory montowana jest sieć trakcyjna, a na samych Ugorach trwają prace związane z odtworzeniem jezdni i chodników po przebudowie wodociągu. Na rondzie Strobanda prowadzone są prace przy urządzaniu zieleni.
Od ronda Strobanda do nowej pętli, która powstaje przy ul. Heweliusza, powstała już większość sieci uzbrojenia podziemnego i fundamenty słupów trakcyjnych. Część słupów już ustawiono, a w budynku, w którym znajdzie się punkt obsługi pasażerów oraz pomieszczenia socjalne dla motorniczych, rozpoczyna się montaż wewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej. Na przyszłym torowisku zakończono już układanie drenażu i trwa wylewanie ław pod szyny.