Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

MZK z tytułem Firma Dobrze Widziana

Certyfikat Firma dobrze widziana

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu uzyskał tytuł „Firma Dobrze Widziana”, przyznawany przez Business Centre Club. Uroczystość wręczenia wyróżnień odbyła się 24 listopada 2023 r. w południe w warszawskiej The Oxford Tower.

Toruński MZK jest jedną z kilkudziesięciu firm nagrodzonych tytułem w tym ogólnopolskim konkursie. W imieniu prezesa Zbigniewa Wyszogrodzkiego nagrodę odebrała kierowniczka Działu Marketingu Magdalena Kujawa.

Celem konkursu Firma Dobrze Widziana jest promowanie firm, które prowadzą biznes społecznie odpowiedzialny oraz szerzenie wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu i skutecznych metod komunikowania o prowadzonej przez firmę działalności społecznej.

Tytuł „Firma Dobrze Widziana” może otrzymać każdy członek Business Centre Club – przedsiębiorstwo prywatne, państwowe lub jego oddział. Może być to mała, średnia lub duża firma, a  konkurs ma zasięg ogólnopolski. Oceny dokonuje się na podstawie ankiety konkursowej, która zawiera podstawowe informacje o działalności każdej z firm w kontekście spełniania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu. Istotnym elementem podlegającym ocenie jest polityka firmy wobec pracowników, w tym przestrzeganie zasad równouprawnienia, narzędzia i procedury wewnętrzne sprzyjające wyrównywaniu szans zawodowych kobiet i mężczyzn; oceniana jest także skuteczność oraz metody komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy nt. jej społecznie odpowiedzialnych działań.

W skład Kapituły Konkursowej wchodzą osoby o uznanym autorytecie, działające społecznie i mające zasługi w promowaniu idei biznesu odpowiedzialnego społecznie oraz eksperci CSR.

W ankiecie MZK wymieniono m.in. wdrażane wewnątrz zakładu procedury i przedsięwzięcia zmierzające do tworzenia atmosfery dialogu i równości oraz wspierania pracowników. Podkreślono również prospołeczne i proekologiczne działania, związane z podstawową działalnością spółki (np. inwestycje w nowoczesny, niskoemisyjny tabor, przyjazną infrastrukturę), a także przedsięwzięcia wykraczające poza organizację transportu, jak udział w akcjach charytatywnych, wspieranie działalności organizacji pozarządowych.