Wybieramy nazwę toruńskiej karty miejskiej
24 czerwca 2024 r. rusza konkurs na nazwę toruńskiej karty miejskiej z uwzględnieniem biletu elektronicznego w komunikacji miejskiej.
Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- 1) w I etapie, który odbędzie się w dniach 24 czerwca-1 lipca 2024 r. będzie można przesyłać propozycje nazw toruńskiej karty miejskiej; spośród nadesłanych propozycji nazw karty pięcioosobowa komisja konkursowa* w dniu 2 lipca 2024 r. wyłoni trzy najciekawsze, spełniające kryteria określone w regulaminie konkursu;
- 2) w II etapie w dniach 3-10 lipca 2024 r. wyłonione trzy propozycje poddane zostaną głosowaniu internautów, którzy w serwisie miejskim dokonają wyboru najciekawszej nazwy.
Uczestnikami konkursu mogą być osoby pełnoletnie, które najpóźniej w dniu ogłoszenia konkursu ukończą 18. rok życia lub osoby, które ukończyły 13. rok życia - za zgodą opiekuna prawnego, wyrażoną na piśmie, zamieszkałe na terenie miasta Toruń lub gmin, z którymi zawarte jest porozumienie dotyczące powierzenia Gminie Miasta Toruń części zadań tych gmin z zakresu organizacji publicznego transportu zbiorowego: Lubicz, Obrowo i Zławieś Wielka.
Warunkiem udziału w Konkursie będzie przesłanie na wskazany adres e-mail:
- 1) akceptację regulaminu konkursu,
- 2) potwierdzenie przeniesienia na Gminę Miasta Toruń autorskich praw majątkowych w przypadku wyboru przesłanej propozycji nazwy toruńskiej karty miejskiej,
- 3) potwierdzenie zamieszkania na terenie Torunia lub gminy wymienionej wyżej,
- 4) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
*Komisja konkursowa dokona oceny w oparciu o następujące kryteria:
- zgodność propozycji z formalnymi wymogami regulaminu (propozycja niespełniająca wymogów formalnych nie będzie podlegała dalszej ocenie),
- pomysłowość,
- skojarzenie nazwy karty miejskiej z Toruniem lub nawiązanie do nazwy/symboli/atutów Torunia.
Laureaci konkursu, których propozycje zostaną uznane jako trzy najciekawsze i poddane dalej głosowaniu internautów otrzymają nagrody w postaci gry Monopoly - edycja Toruń. Laureat, którego propozycja zostanie uznana przez internautów jako najciekawsza otrzyma dodatkowo wybrany bilet trzymiesięczny, który zostanie zakodowany na toruńskiej karcie miejskiej.
Do pobrania:
- Regulamin konkursu
- Formularz zgłoszeniowy
- Wzór oświadczenia o przeniesieniu praw autorskich do propozycji nazwy karty miejskiej
Karta miejska będzie jedną kartą zarówno do płatności za przejazdy komunikacją miejską, jak i do możliwości uzyskania rabatów za korzystanie z innych usług miejskich, np. muzeów, basenów, oferty instytucji kultury i sportowych. Będzie działała w aplikacji mobilnej, jako karta wirtualna, a także jako fizyczny, plastikowy nośnik.
System karty miejskiej będzie systemem otwartym, umożliwiającym dalszą rozbudowę oraz integrację z systemami i aplikacjami (w tym aplikacjami mobilnymi) innych dostawców. Będzie umożliwiał dodawanie nowych usług, ulg (cenników, taryf) oraz partnerów programu.
Posiadacze karty miejskiej w ramach jednego konta będą mogli korzystać z komunikacji miejskiej (z uwzględnieniem parkingów P&R z aplikacją mobilną karty miejskiej) oraz z oferty miejskich jednostek (np. basenów, kortów tenisowych, lodowiska, muzeów, wystaw, teatrów, występów Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej, oferty Dworu Artusa czy Młyna Wiedzy).
Planuje się udostępnienie systemu dla podmiotów komercyjnych, np. hoteli, restauracji itp.
Korzyści z karty będą mieli także jej posiadacze niebędący mieszkańcami Torunia. Będą to:
- elektroniczny bilet komunikacji miejskiej;
- większa dostępność zakupu biletu na komunikację miejską w formie elektronicznej;
- e-portmonetka do wykorzystania wyłącznie w komunikacji miejskiej;
- ulgi w usługach oferowanych przez partnerów zewnętrznych (np. gastronomia, handel, hotel, kina).
Jednym z elementów systemu karty miejskiej będzie wyposażenie pojazdów komunikacji miejskiej w elektroniczne kasowniki (będzie ich 235), a jednostek miejskich w elektroniczne terminale do obsługi karty.
Kasownik elektroniczny umożliwi:
- wnoszenie opłat za przejazdy komunikacją miejską, przy wykorzystaniu zbliżeniowych kart płatniczych, urządzeń NFC, e-portmonetka;
- wyświetlanie komunikatów statusowych transakcji;
- wyświetlanie informacji pasażerskiej (rodzaj biletu, uprawnienia do ulg);
- rejestrację wszystkich wykonywanych operacji i zdarzeń systemowych.
Fot. Małgorzata Litwin
Źródło UMT